На 7 дена до 7-мата годишна регионална конференција за е-трговија, која ќе обедини лидери во индустријата, иноватори и експерти од Западен Балкан и пошироко, под мотото „E-commerce: Untangling Potential“, конференцијата ќе истражи кои аспекти на е-трговијата се „отплеткани“ и кои сè уште треба да се адресираат за да може да се искористи нивниот потенцијал.
Една од најзначајните говорнички на конференцијата е Целесте Фејзо, AI Data Trainer во компанијата OpenAI, креторот на ChatGPT. Со своето богато искуство во развојот на вештачка интелигенција и длабоко познавање на трендовите во е-трговијата, Целесте е предводник во својата област. Нејзиниот пристап кон иновации и употреба на AI за подобрување на корисничкото искуство е инспиративен.
Во ова ексклузивно интервју, Целесте ги споделува своите размислувања за иднината на е-трговијата, влијанието на вештачката интелигенција и значењето на адаптацијата на технологиите во регионот.
- Вештачката интелигенција (ВИ), особено ChatGPT, има голема улога во обликувањето на индустриите. Како лично останувате во тек со најновите случувања во оваа брзорастечка област, и што ве возбудува најмногу за иднината на ВИ?
За да бидам во тек, постојано следам реномирани извори како блогот на OpenAI, MIT Technology Review, и индустриски портали како VentureBeat. Исто така, редовно присуствувам на вебинари на OpenAI, како на пример „Put AI to Work for Marketing Teams “. Преку работа со модели како ChatGPT, добивам подлабоко разбирање за тоа како функционираат и како можам да ги направам уште поефикасни за реални апликации.
Што се однесува на иднината, најмногу ме возбудува можноста на ВИ да ги засили човечките способности, а не да ги замени. Верувам дека ВИ ќе биде продолжение на човечките вештини. Овие алатки, како ChatGPT, отвораат нови начини за учење, работа и креативност. Кога луѓето и заедниците имаат пристап до ВИ, добиваат моќна алатка која може да го трансформира нивниот живот.
- Со вашето искуство во OpenAI, кои трендови во е-трговијата поврзани со ВИ ги сметате за највозбудливи во моментов?
Генеративната вештачка интелигенција ја трансформира е-трговијата. Големи филмски студија како Paramount и Disney експериментираат со вештачката интелигенција низ нивните производствени процеси, што е слично со трендовите во е-трговијата, каде алатки како DALL-E (алатка на OpenAI) создаваат персонализирани содржини – од прилагодени слики на производи до препораки во реално време. Како што генеративната вештачка интелигенција може да го поедностави создавањето на содржини за филмовите, во е-трговијата, таа овозможува хипер-персонализирани шопинг искуства, каде што предлозите за производи и динамичното ценовно определување се прилагодуваат во реално време според индивидуалните преференции.
Исто така, посочувам на напредните ВИ четботови и виртуелни асистенти кои сега нудат поддршка во реално време, помагајќи им на клиентите со прашања и водејќи ги низ изборот на производи. Веќе сме сведоци на растечки тренд на бизниси кои користат четботови за да ги поедностават своите процеси, па сметам дека влијанието на ВИ во е-трговијата само ќе се продлабочи, создавајќи посилни и поодговорни врски помеѓу брендови и нивните клиенти.
- Темата на конференцијата каде ќе зборувате на 12-ти ноември е „Отплеткување на потенцијалот“. Според вас, кој е најголемиот предизвик со кој се соочуваат компаниите во е-трговијата денес за да го отклучат својот полн потенцијал?
Сметам дека тоа е приватноста на податоците. Како што многу компании имаат пристап до огромни количини на податоци за клиентите, ефикасното управување и користење на тие информации за создавање персонализирани искуства може да биде сложено, особено во средина каде што денешните потрошувачи сè повеќе се загрижени за својата приватност. Ова бара не само напредни ВИ алатки, туку и робусна инфраструктура за податоци и посветеност на приватноста и етичкото користење на податоците.
На пример, минатата година имавме некои од најзначајните пробиви на податоците, што укажува на тоа дека, иако многу компании имаат безбедносни мерки, ранливостите сè уште постојат. Речиси 5.8 милиони индивидуи беа засегнати во пробивот на податоците во една од најголемите компании за фармацевтски услуги во САД во 2023 година. И ако тоа може да се случи на огромна компанија, малите бизниси се на уште поголем ризик.
- Гледајќи на пошироката технолошка сцена, на кои иновации би требало компаниите да обрнат поголемо внимание, покрај ВИ?
Покрај ВИ, мислам дека компаниите треба да обрнат внимание на иновации во блокчејн технологијата, бидејќи таа нуди децентрализирана и безбедна метода за вршење трансакции, обезбедувајќи транспарентност и проследливост, и намалување на измамите во различни индустрии. Оваа технологија овозможува нови бизнис модели, како што се децентрализирани финанси (DeFi) и паметни договори, кои автоматизираат и поедноставуваат процесите, што доведува до поголема ефикасност и намалени оперативни трошоци. Покрај тоа, блокчејн може да ја подобри безбедноста на податоците и довербата на клиентите, бидејќи овозможува безбедни трансакции. Тие компании кои рано ќе го усвојат блокчејн можат да добијат конкурентска предност преку искористување на неговите можности за подобрување на транспарентноста, безбедноста и ефикасноста во своите операции.
- За учесниците кои можеби немаат многу искуство со вештачка интелигенција или е-трговија, што се надевате дека ќе научат од 7та регионална конференција за е-трговија во Скопје? Како гледате на настаните како овој во обликувањето на иднината на индустријата?
Се надевам дека присутните ќе добијат јасно разбирање за тоа како овие технологии можат да се искористат за поттикнување на растот на бизнисот и подобрување на врската со клиентите. Мојата цел е да ја демистифицирам ВИ, покажувајќи им на дури и малите бизниси како можат ефективно да ги применуваат ваквите алатки за да ги подобрат своите операции, од оптимизација на управувањето со инвентар до создавање персонализирани маркетинг стратегии.
Според мене, настаните како овој играат витална улога, обезбедувајќи платформа за размена на знаење и мрежно поврзување. Тие им овозможуваат на професионалците од различни позадини да се соберат, да разменуваат идеи и искуства, и да истражуваат иновативни решенија. Оваа колективна динамика ја забрзува усвојувањето на ВИ и стратегиите за е-трговија, но исто така го подготвува теренот за развојни решенија кои можат да го редефинираат начинот на кој бизнисите функционираат и се поврзуваат со своите клиенти во дигиталната ера.
- Како изгледа просечниот ден на AI Data Trainer во OpenAI?
Работата во OpenAI е предизвикувачка, но истовремено и неверојатно исполнувачка, знаејќи дека работам на подобрување на ВИ технологиите за целокупната индустрија. Мојот ден е разновиден, од анализа на податоци, создавање на различни сценарија за обука, до соработка со тимовите за развој на ВИ за тестирање на нови функции. На пример, во моментот работам на подобрување на способностите на ChatGPT за обработка на специфични јазици и дијалекти. Но, навистина, секој ден е нова авантура. Искуството со OpenAI е такво што постојано учиме и адаптираме, а креативноста и иновацијата се клучни за нашиот успех.
The post Интервју со Целесте Фејзо, AI Data Trainer во OpenAI: „Вештачката интелигенција e клучот за отклучување на потенцијалот на е-трговијата“ appeared first on Marketing365.