Потврдувајќи ги неодамнешните гласини, јапонските производители на автомобили Nissan и Honda официјално ја соопштија својата намера за спојување. На 23 декември тие потпишаа Меморандум за разбирање кој ја поставува основата за создавање на комбиниран ентитет кој ќе биде трет по големина производител на автомобили во светот по обем на продажба, веднаш после Toyota и Volkswagen.
Договорот за спојување, кој треба да кулминира во 2026 година, предвидува создавање на заедничка холдинг компанија. Според овој аранжман, Honda ќе преземе водечка улога додека двете компании ќе ги задржат своите индивидуални идентитети на брендовите. Дополнително, Mitsubishi Motors, во кој Nissan има значителен удел, се очекува да се приклучи на разговорите за интеграција.
Откако ќе се спојат, ентитетите предвидуваат годишна продажба на приближно 8 милиони возила и финансиски цели од 30 трилиони јени (210 милијарди американски долари) во приход со оперативен профит кој надминува 3 трилиони јени (21 милијарди американски долари).
Ова спојување доаѓа во најдобар момент за двете компании, кои се соочуваат со опаѓање на продажбата и оперативни предизвици во прилагодувањето на електрификацијата на автомобилската индустрија. Honda и Nissan го гледаат партнерството како критична можност за колективно решавање на овие прашања и рационализирање на нивните операции.
Централно место во партнерството е заедничката посветеност за унапредување на технологијата на електрични возила и автономно возење. Со здружување на ресурсите, компаниите имаат за цел да ги забрзаат иновациите, да ги намалат трошоците и да постигнат поголема економија на обем. Овие напори се дизајнирани да ја зајакнат нивната позиција на пазарот во услови на засилена конкуренција, особено од новите играчи во просторот за електрични возила.
„Создавањето нова вредност за мобилност преку здружување на ресурсите, вклучително знаењето, талентите и технологиите кои Honda и Nissan ги развиваат во текот на изминатите години е од суштинско значење за надминување на предизвикувачките еколошки промени со кои се соочува автомобилската индустрија. Honda и Nissan се две компании со карактеристични предности. Сè уште сме во фаза на започнување со нашата ревизија, а за деловна интеграција сè уште не сме се одлучиле, но за да најдеме насока за можноста за деловна интеграција до крајот на јануари 2025 година, се стремиме да бидеме единствени водечка компанија која создава нова вредност за мобилност преку хемиска реакција која може да се води само преку синтеза на двата тима“ – објаснува Тошихиро Мибе, директор и претставник извршен директор на Honda, изразувајќи уверување во заедничката способност за испорака на нови решенија за мобилност и поттикнување одржливи иновации.
Се очекува формалните договори да бидат финализирани до средината на 2025 година, а спојувањето треба да заврши до 2026 година. Новата заедничка компанија треба да биде котирана на Токиската берза до август 2026 година.